Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Testy gimnazjalne 2013: Matematyka i część przyrodnicza (ZADANIA, ARKUSZE, ROZWIĄZANIA)

AS
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Piotr Krzyżanowski
Test gimnazjalny 2013 - drugi dzień zmagań gimnazjalistów. Matematyka oraz zadania z części przyrodniczej (geografia, chemia, fizyka oraz biologia) - z tymi przedmiotami zmierzyli się 24 kwietnia uczniowie. Egzamin z części przyrodniczej zaczął się o godz. 9. O godzinie 11 rozpoczął się test z matematyki.

Rozmieszczenie województw, góry w Polsce, czas słoneczny, łańcuch pokarmowy i czerwone krwinki, ubarwienie gronostaja - to zagadnienia, które znalazły się w gimnazjalnym teście z przedmiotów przyrodniczych. Z zadaniach z fizyki uczniowie musieli obliczyć obwody oraz odczytywać informacje z wykresu. Z geografii obliczali różnice czasu między Polską a Australią.

Test z matematyki dla wielu uczniów był najtrudniejszym z dotychczasowych egzaminów. Problemów nie sprawiało pierwsze 10 zadań. Trudne okazały się zadania otwarte na końcu testu. Tam trzeba było m.in. przekształcić wzór i obliczyć pole rombu, mając jedynie podany jeden kąt ostry 45 stopni. Gimnazjalistom trudności sprawiły też procenty i proporcje. Z kolei łatwe były zadania z wykresami.

**ZOBACZ ARKUSZE TESTU GIMNAZJALNEGO 2013:
MATEMATYKA - ARKUSZ DLA DZIECI BEZ DYSFUNKCJI ORAZ UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ ROZWOJOWĄ

MATEMATYKA - ARKUSZ

DLA UCZNIÓW SŁABOSŁYSZĄCYCH I NIESŁYSZĄCYCH
MATEMATYKA - ARKUSZ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM
PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE - ARKUSZ DLA DZIECI BEZ DYSFUNKCJI ORAZ UCZNIÓW Z DYSLEKSJĄ ROZWOJOWĄ
PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE - ARKUSZ DLA UCZNIÓW SŁABOSŁYSZĄCYCH I NIESŁYSZĄCYCH
PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE - ARKUSZ DLA UCZNIÓW Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU LEKKIM**

Egzamin gimnazjalny 2013 - część przyrodnicza. Prezentujemy przykładowe odpowiedzi.

Zadanie nr 1
1.1. Które sformułowania mogą być problemami badawczymi doświadczenia przeprowadzonego przez tego naukowca? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. Tylko I.

1.2. Który wniosek można sformułować na podstawie uzyskanych wyników? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
D. Największe szanse na uniknięcie upolowania mają gronostaje z czarną plamą na ogonie.

Zadanie nr 2
Na podstawie schematu oceń prawdziwość zdań.
Wybierz P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub F - jeśli jest fałszywa.

Populacja A konkuruje o pokarm z populacją C. PRAWDA
Zmniejszenie liczebności populacji B wpłynie na liczebność populacji C. PRAWDA

Zadanie nr 3
Które elementy krwi transportują tlen do wszystkich komórek ciała? Wybierz odpowiedź A albo B i jej uzasadnienie 1. albo 2.

B. Krwinki czerwone, ponieważ 1. zawierają hemoglobinę.

Zadanie nr 4
Wskaż gromadę kręgowców, do której zaliczany jest aksolotl. Wybierz odpowiedź spośród podanych.
B. Płazy.

Zadanie nr 5
Po przeczytaniu fragmentu ulotki oceń prawdziwość stwierdzeń przedstawionych w tabeli. Wybierz P, jeśli informacja jest prawdziwa, lub F - jeśli jest fałszywa.

Lek ten można zażyć po zabiegu usunięcia zęba. PRAWDA
Lek mogą zażywać osoby z chorobą wrzodową żołądka. PRAWDA

Zadanie nr 6
Które dokończenia zdania można wybrać, aby otrzymać informacje prawdziwe? Wybierz odpowiedź spośród podanych.

Obecność wklęsłych liści jest
I efektem działania doboru naturalnego.
II przystosowaniem do efektywnej fotosyntezy.
III adaptacją do zapylania przez nietoperze.

D. I i III

Zadanie nr 7
Wybierz zestaw, w którym wymieniono atomy mające taką samą liczbę elektronów na ostatniej (zewnętrznej) powłoce elektronowej.
D. Be, Mg, Ca

Zadanie nr 8
W czasie doświadczenia jeden z uczniów sporządził notatkę, w której zawarł zarówno obserwacje, jak i wnioski.

1. Magnez pali się jasnym, oślepiającym płomieniem.
2. Zachodzi reakcja wymiany pomiędzy magnezem i parą wodną.
3. Na łyżeczce do spalań powstaje biały proszek.
4. Produktami reakcji są tlenek magnezu i wodór.

Które zdania z notatki sporządzonej przez ucznia są obserwacjami z przeprowadzonego doświadczenia? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
A. 1. i 3.

Zadanie nr 9
Jaki rodzaj mieszaniny otrzymano po całkowitym rozpuszczeniu soli kuchennej w wodzie? Którą metodę należy zastosować do rozdzielenia tej mieszaniny na składniki?

Rodzaj mieszaniny
A. jednorodna
B. niejednorodna

Metoda rozdzielania mieszaniny
1. zlewanie cieczy znad osadu
2. sączenie przez sączek bibułowy
3. odparowanie i skroplenie rozpuszczalnika

Wybierz rodzaj mieszaniny A albo B i sposób jej rozdzielenia na składniki 1., 2. albo 3.

Powstała mieszanina jest A. i można ją rozdzielić na składniki metodą 3.

Zadanie nr 10
Którą substancję zastosowano jako odczynnik do wykonania doświadczenia? Wybierz odpowiedź spośród podanych.
C. Roztwór bromu w wodzie - Br2(aq)

ROZWIĄZANIA ZADAŃ Z MATEMATYKI:

ZADANIE 1
C

ZADANIE 2
D

ZADANIE 3
A

ZADANIE 4
PRAWDA
FAŁSZ

ZADANIE 5
A

ZADANIE 6
D

ZADANIE 7
PRAWDA
PRAWDA

ZADANIE 8
A

ZADANIE 9
A

ZADANIE 10
PRAWDA
PRAWDA

ZADANIE 11
PRAWDA
PRAWDA

ZADANIE 12
B

ZADANIE 13
C

ZADANIE 14
PRAWDA
PRAWDA

ZADANIE 15
A

ZADANIE 16
D

ZADANIE 17
C

ZADANIE 18
B

ZADANIE 19
PRAWDA
FAŁSZ

ZADANIE 20
D

ZADANIE 21
15 dziewcząt

ZADANIE 22
Należy pokazać, że p2 = p3, gdyż trzeba udowodnić tezę P1 + P3 = +P1 + P2.
Należy udowodnić, że trójkąt BFE przystaje do do trójkąta CDE - a to oznacza, że P3 = P2

ZADANIE 23
A. długość krawędzi podstawy ma 8 cm.
B. długość krawędzi ściany bocznej ma pierwiastek z 41

ZOBACZ PYTANIA I ODPOWIEDZI DO TESTU GIMNAZJALNEGO Z POLSKIEGO, WOS-u i HISTORII

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

2024 Omówienie próbnej matury z matematyki z Pi-stacją

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto