O możliwościach i sposobie operowania mobilnych przegród po raz pierwszy przekonaliśmy się 23 marca, kiedy dokonano pierwszego, ćwiczebnego i demonstracyjnego rozstawienia mobilnych wałów. Po raz kolejny nową konstrukcję rozstawiono 20 kwietnia, tym razem wokół portu jachtowego w Krynicy Morskiej.
Pierwotnie ochrona przeciwpowodziowa miała mieć postać betonowych wałów, z tych jednak zrezygnowano. Instalacje rozkładane będą wyłącznie w sytuacji zagrożenia powodziowego, ich montaż trwa od 2 do 4 godzin.
Projekt ochrony przeciwpowodziowej
Przypomnijmy, że w ramach przedsięwzięcia poza montażem mobilnych zapór przeciwpowodziowych i budową nowych wałów projekt objął również przebudowę istniejących wałów przeciwpowodziowych poprzez podwyższenie korony wału. Dodatkową korzyść stanowi możliwość podziwiania krajobrazu i korzystania ze ścieżki rowerowej wykonanej w ramach tej inwestycji na koronie wału przeciwpowodziowego.
Całkowity koszt projektu 35 000 000 PLN, w tym wysokość dofinansowania przez Unię Europejską 29 750 000 PLN Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?