Nowa strefa wchodzi w życie 31 marca 2021 r. Obejmie ponad 160 ulic i placów wobec 80 dotychczas. Liczba miejsc postojowych zwiększy się z 6853 do ok. 11,7 tys. Wzrosną też ceny za postój.
Trwają już zaawansowane przygotowania:
- zakupiono parkometry,
- szykowane są nowe tablice informacyjne,
- nowa linia autobusowa
- i płatne parkingi niestrzeżone.
Grupa szczecinian chce jednak, aby nowa strefa została zawieszona do lipca 2022r. Według nich, brakuje infrastruktury, która wymusiłaby rotację aut i zmobilizowała kierowców do przesiadki na inne środki transportu.
Chodzi o szczecińską kolej metropolitalną, parkingowce, węzły przesiadkowe, nowe linie autobusowe. Zebrali więc kilkaset podpisów i przygotowali obywatelski projekt uchwały zawieszający nową SPP. Radni zajmą się sprawą 26 stycznia.
ZOBACZ TEŻ:
- Nie jesteśmy przeciwnikami samej SPP. Uznajemy ją za istotne narzędzie zarządzania ruchem w mieście. Celem strefy nie może być przede wszystkim zarabianie na kierowcach, szczególnie w czasie kryzysu. Kierowcy, którzy chcieliby zostawić swoje auta przed wjazdem do śródmieścia i dojechać transportem publicznym, mimo chęci, nie będą mogli tego robić. Cząstkowe i selektywne zmiany w komunikacji miejskiej choć potrzebne, nie są na tyle duże, by stały się dla nich alternatywą. Celem strefy jest ograniczenie ilości samochodów poruszających się i parkujących w centrum miasta, na tyle, by można było zwiększyć ich rotację. Jednak, samo powiększenie strefy i podwyższenie opłat za parkowanie w jej obrębie nie wystarczy. Konieczne jest skorelowanie terminu tej zmiany z terminami innych zmian planowanych w tym systemie komunikacyjnym. Tylko takie powiązanie umożliwia mieszkańcom realne przejście na inne niż komunikacją indywidualną, sposoby poruszania się - tłumaczy Damian Frycz, jeden z autorów uchwały obywatelskiej.
SPP bez kilku ulic w centrum Szczecina
Na tej samej sesji radni zdecydują o
wyłączeniu ze strefy płatnego parkowania kilku ulic w centrum miasta:- Łaziebnej,
- Mariackiej,
- części ul. Tkackiej,
- części ul. Staromłyńskiej,
- części ul. Koński Kierat,
- części ul. Staromiejskiej.
Drogi te zostały niedawno wyłączone z użytkowania jako drogi publiczne, dlatego nie może być na nich ustanowiona SPP (choć mogą być pobierane opłaty na zasadzie zwykłego parkingu niestrzeżonego). Władze Szczecina chcą w tym miejscu zrobić atrakcyjną przestrzeń głównie dla pieszych.
- Wraz z Placem Orła Białego stanowić one będą strefę rozwiązań tworzących atrakcyjną przestrzeń publiczną, służącą do eksponowania walorów historycznych dzielnicy, wygodną i bezpieczną z punktu widzenia niechronionych uczestników ruchu, a także, dostosowaną do potrzeb mieszkańców i lokalnego biznesu - wyjaśnia w uzasadnieniu Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina.
[polecane]20750993;1;ZOBACZ TEŻ:[/polecane]
[g]15193232[/g]
ZOBACZ TEŻ: Kolejna "specjalna" strefa parkowania w Szczecinie? Wysokie stawki za godzinę, drogie mandaty. Gdzie?
[promo]1407;1;Bądź na bieżąco i obserwuj:[/promo]
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?