Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej wyboru wariantu przebiegu zachodniej obwodnicy Przemyśla

Łukasz Solski
Łukasz Solski
Wariant 4 - zielona linia.
Wariant 4 - zielona linia.
Konsorcjum firm projektowych MPRB (lider), Mosty Kraków i MP Infra (partnerzy) w imieniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, podsumowało drugą akcję informacyjną w sprawie budowy tzw. zachodniej obwodnicy Przemyśla. Konsultacje odbyły się w gronie mieszkańców gmin: Radymno, Orły, Przemyśl, Krasiczyn, Żurawica, Medyka oraz w samym mieście Przemyśl.

Po rozpatrzeniu wszystkich opinii najbardziej akceptowalnym wariantem przebiegu obwodnicy jest wariant 5A, który omija granice miasta. Na drugim miejscu uplasował się wariant 4. Najmniejszą liczbę głosów otrzymał wariant 6. Członkowie Społecznego Komitetu Protestacyjnego „Stop dla obwodnicy przez Miasto Przemyśl” w przeważającej większości wypowiedzieli się za wariantem 5A.

Długość planowanej obwodnicy to 20-25 km a koszt inwestycji miałby pochłonąć od ok. 1 mld złotych do ok. 1,3 mld. Droga ma być gotowa w 2029 roku.

WARIANT 4

Gmina Orły
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Orły od km 9+300 do km 9+480. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy wynosi 0,18 km.

Gmina Przemyśl

Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Przemyśl w dwóch miejscach: od km ~3+950 do km ~5+050 oraz od km ~ 5+950 do km ~6+100. Długość projektowanego odcinka na terenie gminy to ~1.25 km.

Miasto Przemyśl
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach miasta Przemyśl w trzech miejscach od km ~0+300 do km ~0+410, od km ~0+800 do km ~3+950 oraz od km ~5+050 do km ~5+950.

Projektowana droga w granicach administracyjnych miasta Przemyśl przecina rzekę San w km ~1+550. Na terenie miasta projektowana droga krajowa krzyżuje się z istniejącą drogą wojewódzką DW 884 w km ~ 1+750, z ulicą Wołodyjowskiego w km ~4+000, z ulicą Gen. Józefa Wysockiego w postaci skrzyżowania w km ~5+700. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie miasta Przemyśl to 4,20 km.

Gmina Krasiczyn
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Krasiczyn od km 0+000 do km~0+800. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy to 0.80 km. Na początku trasy
projektowana droga krzyżuje się z istniejącą drogą krajową DK 28 w km 0+000.

Gmina Żurawica
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Żurawica od km ~6+110 do km ~9+300, od km ~9+500 do km ~16+740. Na terenie gminy projektowana droga krzyżuje się z istniejącymi drogami: w km ~ 8+250 z drogą wojewódzką DW 881, w km ~ 10+200 z drogą krajową DK 77. W km ~13+200 projektowana jest estakada nad drogą powiatową 2418R, linią kolejową 91, droga gminną DG 116613R. W km ~ 15+200 projektowana droga krzyżuje się z drogą powiatową DP 1820R. Dodatkowo w km 16+450 projektowana droga przecina rzekę San. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy to ~10.50km.

Gmina Medyka
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Medyka od km ~16+740 do km ~19+330. W km ~17+600, projektowana trasa przechodzi nad rzeką Huczki oraz w km ~18+900
nad linią kolejową nr 91. Na końcu projektowana obwodnica włącza się do drogi krajowej DK28. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy to ~2.60 km.

Wariant 4 - zielona linia.

WARIANT 5

Gmina Orły
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Orły od km 14+050 do km 14+390. Długość projektowanego wariantu 5 na terenie gminy wynosi 0,34 km.

Gmina Przemyśl
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Przemyśl w dwóch miejscach:
od km ~6+030 do km ~9+980 oraz od km ~10+050 do km ~11+190. Wariant 5 w km ~6+500 krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 884. W miejscu tym planowane jest wykonanie skrzyżowania. Na trenie gminy Przemyśl planowane jest wybudowanie dwóch estakad nad drogami gminnymi i przeszkodami terenowymi w km ~7+539 i w km ~8+200 oraz jednego wiaduktu w km ~9+096 z przebudową/przełożeniem drogi powiatowej DP2102R. Długość projektowanego odcinka na terenie gminy to ~5.10 km.

Miasto Przemyśl
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach miasta Przemyśl jedynie w rejonie ulicy Gen. Józefa Wysockiego krzyżując się z nią w postaci skrzyżowania w km ~10+050. Długość projektowanego wariantu 5 na terenie gminy wynosi 0,08 km.

Gmina Krasiczyn
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Krasiczyn od km 0+000 do km ~6+030. Projektowana droga rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DK 28 w pobliżu skrzyżowania z drogą powiatową DP 2086R. Na terenie gminy Krasiczyn przewidziano budowę estakady w ciągu obwodnicy w km ~0+905, nad wąwozem leśnym, w km ~1+470 przebudowę drogi gminnej z przeprowadzeniem jej wiaduktem nad obwodnicą, dwóch estakad nad przeszkodami terenowymi (wąwozy) w km ~1+982 i w km ~2+468, jednego wiaduktu z przełożeniem drogi gminnej nad obwodnicą w km 2+861 oraz trzech wiaduktów: w km ~3+607 nad drogą powiatową, w km ~4+612 i w km ~5+108 nad drogami gminnymi, budowę obiektu mostowego w km ~5+927 nad rzeką San. Długość projektowanego odcinka na terenie gminy to ~6.03 km.

Gmina Żurawica
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Żurawica od km ~11+200 do km ~14+020, od km ~14+400 do km ~21+700. Na terenie gminy projektowana droga krzyżuje się z istniejącymi drogami: w km ~ 13+200 z drogą wojewódzką DW 881, w km ~ 15+300 z drogą krajową DK 77. W km ~18+200 projektowana jest estakada nad drogą powiatową DP 2418R, linią kolejową 91, drogą gminną DG 116613R. W km ~ 20+350 projektowana droga krzyżuje się z drogą powiatową DP 1820R. Dodatkowo w km 16+450 projektowana droga przecina rzekę San. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy to ~10.20 km.

Gmina Medyka
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Medyka od km ~21+700 do km ~24+270. W km ~22+520 projektowana trasa przechodzi nad rzeką Huczki oraz w km ~23+900 nad linią kolejową nr 91. Na końcu projektowana obwodnica włącza się do drogi krajowej DK28. Długość projektowanego wariantu 4 na terenie gminy to ~2.60 km.

WARIANT 5a

Gmina Orły
Projektowana trasa drogi krajowej na terenie gminy Orły przebiega w śladzie wariantu 5.

Gmina Przemyśl
Projektowana trasa drogi krajowej przebiega w granicach gminy Przemyśl od km ~6+030 do km ~11+360. Wariant 5a w km ~6+500 krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 884. W miejscu tym planowane jest wykonanie skrzyżowania. Na trenie gminy Przemyśl planowane jest wybudowanie dwóch estakad nad drogami gminnymi i przeszkodami terenowymi: w km ~7+539 i w km ~8+200
oraz dwóch wiaduktów w km ~9+096 oraz w km ~10+200 z przebudową/przełożeniem drogi powiatowej DP2102R. Długość projektowanego odcinka na terenie gminy to ~5.30 km.

Miasto Przemyśl
Projektowana trasa drogi krajowej w wariancie 5a nie przechodzi przez miasto Przemyśl.

Gmina Krasiczyn
Projektowana trasa drogi krajowej na terenie gminy Krasiczyn przebiega w śladzie wariantu 5.

Gmina Żurawica
Projektowana trasa drogi krajowej na terenie gminy Żurawica przebiega w śladzie wariantu 5.

Gmina Medyka
Projektowana trasa drogi krajowej na terenie gminy Medyka przebiega w śladzie wariantu 5.

Wariant 5a - różowa linia.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto