Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak poprawić niebezpieczne skrzyżowanie w Przemyślu? Gorąca dyskusja Czytelników na Facebooku

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
W czwartek, w wypadku trzech samochodów na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności ranna została jedna osoba.
W czwartek, w wypadku trzech samochodów na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności ranna została jedna osoba. Łukasz Solski
Skrzyżowanie ul. Zadwórzańskiej w Przemyślu i al. Wolności należy do najtrudniejszych w tym mieście. Często dochodzi tutaj do kolizji i groźnych wypadków. Czytelnicy - przemyślanie proponują sporo różnych rozwiązań, poprawiających bezpieczeństwo w tym miejscu.

W ubiegły czwartek doszło do kolejnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności (obok mostu Brama Przemyska) w Przemyślu. W zderzeniu trzech samochodów jedna osoba została ranna, trafiła do szpitala. W tym miejscu dochodziło już do o wiele poważniejszych wypadków, w tym z ofiarami śmiertelnymi.

Dlaczego?

W opinii wielu osób skrzyżowanie nie jest odpowiednio zaprojektowane. Znajduje się w ciągu drogi obwodowej, gdzie jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę, a w niektórych miejscach do 50 km na godzinę. Jednak pomimo ograniczeń, szeroka, dwupasmowa jezdnia "zachęca" do rozwijania o wiele większych prędkości a piraci drogi chętnie z tego korzystają.

W sprawie tego skrzyżowania w Przemyślu interweniowali u nas Czytelnicy. Tekst zawierający ich propozycje poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu spotkał się z dużym zainteresowaniem. Na naszej stronie na Facebooku otrzymaliśmy sporo komentarzy.

- Wystarczyłoby, jakby kierowcy jadący obwodnicą w dół jechali przepisowe 70 tam, a skręcający po prostu zachowali ostrożność

- zauważa jeden z Internautów.

Faktycznie, na prawie całej długości wschodniej drogi obwodowej Przemyśla jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę. Na niewielkim fragmencie do 50. Jednak wielu kierowców nie przestrzega tego ograniczenia.

- Fotoradar stacjonarny i po kłopocie - proponuje Czytelnik. Takich propozycji było więcej. Niektórzy chcieliby ustawienia na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej.

Część osób uważa, że nie trzeba nic zmieniać i twierdzą, że wypadki to efekt nieumiejętności kierowców. Tyle tylko, że trudno dobrze ocenić umiejętność, a przede wszystkim zdrowy rozsądek kierowcy, który pędzi tą drogą 100 i więcej km na godzinę, albo z lewoskrętu za mostem Brama Przemyska, z dużą prędkością jedzie na wprost. Takie sytuacje, bardzo niebezpieczne, zdarzają się dość często.

Powraca jednak sprawa samego projektu drogi obwodowej.

- W Jarosławiu potrafili zrobić obwodnicę. O ile mniejsze miasto od Przemyśla, a obwodnica z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. A w Przemyślu autostrada do nieba i co sto metrów światła i ograniczenia. Tak to jest, jak drogi zatwierdza ten, co za biurkiem tylko siedzi, kierowca mu (...) wozi, to co on ma mieć za pojęcie na drodze - dość ostro zauważa Internauta Robert. Takie opinie o przemyskiej drodze obwodowej są dość częste w Przemyślu.

Obwodnica Jarosławia powstawała w tym samym okresie, co pierwsza część wschodniej drogi obwodowej Przemyśla. Była jednak o wiele droższa. Droga obwodowa Przemyśla, choć niedoskonała, to jednak okazała się bardzo potrzebna i była jedną z cenniejszych inwestycji w mieście w ostatnich latach. Choćby dlatego, że odkorkowała wschodnią część miasta.

Jak już informowaliśmy, władze Przemyśla na razie nie mają planów przebudowy drogi obwodowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jak poprawić niebezpieczne skrzyżowanie w Przemyślu? Gorąca dyskusja Czytelników na Facebooku - Nowiny

Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto