W ubiegły czwartek doszło do kolejnego wypadku na skrzyżowaniu ul. Zadwórzańskiej i al. Wolności (obok mostu Brama Przemyska) w Przemyślu. W zderzeniu trzech samochodów jedna osoba została ranna, trafiła do szpitala. W tym miejscu dochodziło już do o wiele poważniejszych wypadków, w tym z ofiarami śmiertelnymi.
Dlaczego?
W opinii wielu osób skrzyżowanie nie jest odpowiednio zaprojektowane. Znajduje się w ciągu drogi obwodowej, gdzie jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę, a w niektórych miejscach do 50 km na godzinę. Jednak pomimo ograniczeń, szeroka, dwupasmowa jezdnia "zachęca" do rozwijania o wiele większych prędkości a piraci drogi chętnie z tego korzystają.
W sprawie tego skrzyżowania w Przemyślu interweniowali u nas Czytelnicy. Tekst zawierający ich propozycje poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu spotkał się z dużym zainteresowaniem. Na naszej stronie na Facebooku otrzymaliśmy sporo komentarzy.
- Wystarczyłoby, jakby kierowcy jadący obwodnicą w dół jechali przepisowe 70 tam, a skręcający po prostu zachowali ostrożność
- zauważa jeden z Internautów.
Faktycznie, na prawie całej długości wschodniej drogi obwodowej Przemyśla jest ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę. Na niewielkim fragmencie do 50. Jednak wielu kierowców nie przestrzega tego ograniczenia.
- Fotoradar stacjonarny i po kłopocie - proponuje Czytelnik. Takich propozycji było więcej. Niektórzy chcieliby ustawienia na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej.
Część osób uważa, że nie trzeba nic zmieniać i twierdzą, że wypadki to efekt nieumiejętności kierowców. Tyle tylko, że trudno dobrze ocenić umiejętność, a przede wszystkim zdrowy rozsądek kierowcy, który pędzi tą drogą 100 i więcej km na godzinę, albo z lewoskrętu za mostem Brama Przemyska, z dużą prędkością jedzie na wprost. Takie sytuacje, bardzo niebezpieczne, zdarzają się dość często.
Powraca jednak sprawa samego projektu drogi obwodowej.
- W Jarosławiu potrafili zrobić obwodnicę. O ile mniejsze miasto od Przemyśla, a obwodnica z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. A w Przemyślu autostrada do nieba i co sto metrów światła i ograniczenia. Tak to jest, jak drogi zatwierdza ten, co za biurkiem tylko siedzi, kierowca mu (...) wozi, to co on ma mieć za pojęcie na drodze - dość ostro zauważa Internauta Robert. Takie opinie o przemyskiej drodze obwodowej są dość częste w Przemyślu.
Obwodnica Jarosławia powstawała w tym samym okresie, co pierwsza część wschodniej drogi obwodowej Przemyśla. Była jednak o wiele droższa. Droga obwodowa Przemyśla, choć niedoskonała, to jednak okazała się bardzo potrzebna i była jedną z cenniejszych inwestycji w mieście w ostatnich latach. Choćby dlatego, że odkorkowała wschodnią część miasta.
Jak już informowaliśmy, władze Przemyśla na razie nie mają planów przebudowy drogi obwodowej.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?