Koniec prac remontowych na 12-kilometrowym odcinku linii kolejowej 102 z Przemyśla do Malhowic na granicy z Ukrainą [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
PKP PLK zakończyły remont linii kolejowej 102 z Przemyśla do Malhowic na granicy polsko-ukraińskiej. Po 28 latach przerwy mogą tutaj wrócić pociągi.
PKP PLK zakończyły remont linii kolejowej 102 z Przemyśla do Malhowic na granicy polsko-ukraińskiej. Po 28 latach przerwy mogą tutaj wrócić pociągi. Mieczysław Borowiec/PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły zasadnicze prace na 12-kilometrowym odcinku trasy Przemyśl – Malhowice do granicy z Ukrainą. Za ponad 47 mln zł wymieniono tory, wyremontowano perony w Pikulicach, Hermanowicach i Malhowicach oraz dziewięć przejazdów kolejowo-drogowych.

Po 28 latach przerwy w realizacji połączeń pasażerskich na linii nr 102 Przemyśl – Malhowice – granica państwa, znowu możliwe jest kursowanie w tym miejscu pociągów.

- Po ostatecznych odbiorach, przewoźnicy będą mogli planować uruchamianie połączeń pasażerskich - twierdzi Dorota Szalacha, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Linia nr 102 prowadzi z Przemyśla na południe do Malhowic, do granicy polsko-ukraińskiej. Długość tego odcinka wynosi 12 km. Ruch pasażerski funkcjonował do 1994 r. Linia jest wykorzystywana do wstawiania wagonów i lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą.

Na odcinku Przemyśl - Malhowice – granica państwa, PLK wykonały prace, które pozwolą przywrócić przejezdność trasy z maksymalną prędkością 60 km/h.

- Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice oraz na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów - informuje D. Szalacha.

Remont, na zlecenie PLK, za ponad 47 mln zł netto wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o. Prace są finansowane z pieniędzy spółki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Apple

Apple MacBook Pro 13,3"/M2/8GB/256GB/macOS Space Gray (MNEH3ZEA)

26 649,72 zł6 220,99 zł-77%
miejsce #2

ASUS

Asus E510 15,6"/N4020/4GB/128GB/Win11 (E510MA-BR580WS)

2 155,95 zł1 299,00 zł-40%
miejsce #3

Apple

Apple MacBook Pro 16,2"/M1 Pro/16GB/512GB/MacOS (MK183ZEA)

16 499,00 zł11 699,99 zł-29%
miejsce #5

Acer

Acer Aspire 3 15,6"/i5/8GB/512GB/Win10 (NX.ADUEP.001)

2 090,00 zł1 999,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Koniec prac remontowych na 12-kilometrowym odcinku linii kolejowej 102 z Przemyśla do Malhowic na granicy z Ukrainą [ZDJĘCIA] - Nowiny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie