Makaron nie tylko z pszenicy: 10 rodzajów, które warto jeść na co dzień © serezniy/123RF
[1/12]

Makaron nie tylko z pszenicy: 10 rodzajów, które warto jeść na co dzień

Makaron to wygodny i wartościowy składnik potraw, który wcale nie musi tuczyć. W sklepach dostępne są różne jego rodzaje, zawierające w składzie nie tylko pszenicę, bo również ryż, grykę, nasiona roślin strączkowych, różnego rodzaju skrobie, a nawet czysty błonnik.

Można więc wybierać makaron bezglutenowy (z naturalnych składników, a nie wytworzony z mieszanek mąk i dodatków), jak również wysokobiałkowy czy dietetyczny – nawet taki, który praktycznie nie dostarcza kalorii. Warto spróbować zwłaszcza makaronów azjatyckich ze względu na bogactwo ich odmian, postaci i zastosowań.

Sprawdź 10 rodzajów makaronu, po które warto sięgać najczęściej! W naszym rankingu podajemy też zawartość kalorii i związków odżywczych w porcji 100 g suchego produktu (z wyjątkiem świeżego jajecznego i tego wytwarzanego z konjacu).

Makaron to wygodny i wartościowy składnik potraw, który wcale nie być tuczący. W sklepach dostępne są różne jego rodzaje, zawierające w składzie nie tylko pszenicę. Można więc wybierać makaron bezglutenowy, wysokobiałkowy, dietetyczny, a nawet bezkaloryczny! Sprawdź, jakiego makaronu warto używać w kuchni na co dzień.

reklama