Badania satysfakcji klientów prowadzone jest w ramach programu „Klient w centrum uwagi KAS" trwają cały czas od 2021.
Od drugiego kwartału 2021 r. klienci, za pomocą ankiet, mogą oceniać obsługę oraz podzielić się swoimi doświadczeniami z wizyty w urzędzie skarbowym. Z tej możliwości skorzystało już prawie 13 tys. osób na Podkarpaciu.
Najlepiej ocenione zostały:
- Urząd Skarbowy w Jarosławiu – poziom satysfakcji 98 proc.
- Urząd Skarbowy w Dębicy – poziom satysfakcji 96 proc.
- Urząd Skarbowy w Lubaczowie – poziom satysfakcji 92 proc.
- Prowadzenie badań internetowych pozwala szybko zbierać informacje od osób, które miały bezpośredni kontakt z urzędem skarbowym. Ankiety wypełniają różne grupy klientów KAS. Osoby fizyczne, przedsiębiorcy, urzędnicy państwowi, biura rachunkowe czy kancelarie prawne. Reprezentują oni pełny przekrój społeczeństwa w zakresie wieku, wykształcenia i miejsca zamieszkania. Są to oceny tym cenniejsze, że oparte na doświadczeniach, a nie zasłyszanych opiniach - twierdzi Agnieszka Siwy, zastępca rzecznika prasowego Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.
Pytania ankietowe badają nie tylko ogólne zadowolenie z wizyty, ale i emocje czy wysiłek, który klient włożył w załatwienie swojej sprawy. Ankietowani proszeni są również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.
W 2022 r. podkarpacka KAS otrzymała ponad 7 tys. wypełnionych ankiet. W skali województwa, osiągnięte za czwarty kwartał 2022 r. wyniki są najwyższe z dotychczasowych i to we wszystkich pięciu kategoriach. Wskaźnik skuteczności pierwszego kontaktu wzrósł o 18 proc., satysfakcji o 14 proc., rekomendacji o 13 proc., braku wysiłku o 11 proc., pozytywnych emocji o 10 proc.
- Dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wyniósł aż 84 proc. Taki wynik możliwy jest dzięki systemowi rezerwacji wizyt, który daje pracownikom urzędu możliwość przygotowania się do spotkania z konkretnym, umówionym klientem - dodaje. A. Siwy.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?