Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Orlen inwestuje w punkty sprzedaży detalicznej i automaty paczkowe. Pojawią się one również w Przemyślu [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Podczas konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nowy format punktów sprzedaży detalicznej "Orlen w ruchu".
Podczas konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nowy format punktów sprzedaży detalicznej "Orlen w ruchu". Orlen
"Orlen w ruchu" to nazwa nowych punktów (formatów) sprzedaży detalicznej, które poza stacjami paliwowymi chce rozwijać Polski Koncern Naftowy Orlen. Ponadto firma chce zbudować sieć automatów paczkowych. Oba rodzaje inwestycji pojawią się również w Przemyślu.

Informacje w tej sprawie, podczas konferencji prasowej, ogłosił Daniel Obajtek, prezes Orlenu.

Pierwsze punkty sprzedaży detalicznej poza stacjami ORLEN zostaną uruchomione jeszcze w tym półroczu. Natomiast we wrześniu klientom udostępniona zostanie usługa ORLEN Paczka, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO).

Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld złotych.

- Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN ORLEN. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów

- mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

900 punktów "Orlen w ruchu" i 10 tys. punktów nadań i odbioru przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych

Nowych punktów sklepowo-gastronomiczne, które koncern buduje pod marką "Orlen w ruchu”, ma być ok. 900 w całym kraju. Firma chce też inwestować w rozwój przesyłek kurierskich i dać klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych.

- Z pierwszych maszyn paczkowych będzie można korzystać już we wrześniu

– twierdzi prezes Obajtek. Według planów, w tym roku ma ich być ok. 500 w kraju.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

Docelowo PKN Orlen chce udostępnić klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktów (w automatach paczkowych, stacjach paliwa, punktach i kioskach).

Jednocześnie rozwijane będą, należące do Orlenu, kioski Ruch, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100. Oprócz obecnego będą oferowały nowy asortyment, m.in. zdrowe przekąski, kanapki i inne produkty spożywcze polskich producentów.

Podczas konferencji prasowej prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaprezentował nowy format punktów sprzedaży detalicznej "Orlen w ruchu".

Orlen inwestuje w punkty sprzedaży detalicznej i automaty pa...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto