10 maja wszyscy odwiedzający przemyski dworzec kolejowy w godzinach od 10:00 do 18:00 będą mogli zobaczyć i poznać tajniki nowoczesnego taboru użytkowanego przez przewoźnika m.in. na terenie Podkarpacia. Do dyspozycji odwiedzających będą:
Wagon zmodernizowany w ramach projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A”
Wagon przedziałowy 2. Klasy typu 174A został zmodernizowany przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w ramach kontraktu na modernizację 90 wagonów, dofinansowanego w ramach projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A” ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. Pojazd wyposażony jest w klimatyzację, gniazdka elektryczne, WiFi, oznaczenia alfabetem Braille’a oraz wygodne i ergonomiczne fotele. Może osiągać prędkość 160 km/h. W barwach PKP Intercity jeździ już 44 wagony tego typu.
Wagony zmodernizowane w ramach projektu „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl – Szczecin”
Grupa sześciu wagonów zmodernizowanych w ramach dofinansowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 projektu „Odnowa taboru PKP Intercity S.A. dla relacji Przemyśl – Szczecin” obejmującego modernizację 218 wagonów do obsługi jednej z najdłuższych tras kolejowych w Polsce. Odwiedzający przemyski dworzec zobaczą zmodernizowane przez PESA Bydgoszcz pojazdy przedziałowe 140A-z i 170A/171A, przystosowane do przewozu rowerów wagony bezprzedziałowe 111Arow, wagon gastronomiczny typu 113Aa oraz unowocześniony przez H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych wagon przedziałowy 141A. Wygodne fotele, klimatyzacja, gniazdka elektryczne oraz prędkość maksymalna 160 km/h, umożliwiają komfortową i przyjemną podróż na trasie Przemyśl – Szczecin.
Pojazd szynowo-drogowy Crab
Pojazd przeznaczony do wykonywania prac manewrowych w zakładach obsługi taboru w Gdyni, Krakowie oraz Przemyślu. Zakup sześciu maszyn wyprodukowanych przez firmę Wichary Technologies był współfinansowany ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 w ramach projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. Crab wyposażony jest w dwa oddzielne układy jezdne umożliwiające poruszanie się zarówno po drodze, jak i po szynach. Ponadto jego niewielkie rozmiary oraz mały promień skrętu umożliwiają swobodne manewrowanie pojazdem, szczególnie w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Zastosowany w pojeździe napęd elektryczny całkowicie redukuje emisję spalin, a także zapewnia niski poziom hałasu.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?