- Odnalezione rysunki projektowe wykonane we Lwowie na początku XX w. potwierdzają projekt i stanowią podstawę do weryfikacji zakresu projektowanego i zrealizowanego. Podczas wizji przeprowadzonej przez inspektorów WUOZ, zadokumentowaliśmy zbiorniki podziemne, wyposażone w filtry, z zachowanymi detalami technicznymi - informuje Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Przemyślu.
Konserwatorzy są na etapie rozpoznawania kolejnych elementów systemu.
Budowa nowego mostu kolejowego w centrum Przemyśla, nad rzeką San, ma potrwać do 2024 roku. Konstrukcja będzie kosztować 60 mln złotych.
Wykorzystywane obecnie kratownicowe przęsła mostu zostaną zachowane. Nowy sześcioprzęsłowy most o długości blisko 200 metrów będzie swoim kształtem nawiązywał do dawnej konstrukcji.
Realizacja inwestycji według przyjętej koncepcji pozwoli zagwarantować sprawne przewozy kolejowe i zachować w panoramie miasta zabytkowe elementy kolejowej przeprawy.
Prowadzona w centrum miasta budowa wzbudza spore zainteresowanie mieszkańców. Z każdej strony inwestycji spotkać można przemyślan, którzy uwieczniają inwestycję na fotografiach. Niektórzy robią sobie zdjęcia selfie.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?