Ich zdaniem należy rozpocząć od wprowadzenia poprawek w projektach ścieżek np. przy powstającej obwodnicy. Dotychczas przy budowie ścierek rowerowych używano kostki brukowej, którą według nich należy wymienić na masę bitumiczną.
- Nawierzchnia ścieżek rowerowych w ciągu drogi obwodowej została zaprojektowana z kostki brukowej bezfazowej – zmiany w projekcie na etapie realizacji wymagałyby wszczęcia osobnego zamówienia i zmiany projektu, podrażając inwestycję i grożąc wydłużeniem czasu jej realizacji – mówi Witold Wołczyk z kancelarii prezydenta.
- Należy także zauważyć, że warunki ruchu na nawierzchni wykonanej z kostki bezfazowej są porównywalne do warunków ruchu na nawierzchni bitumicznej. Zaletą takiej nawierzchni jest także jej "rozbieralność", a więc w przypadku awarii infrastruktury podziemnej również możliwość odtworzenia bez szkody dla dalszego użytkowania i estetyki – dodaje Wołczyk.
Jak zapewniają urzędnicy, możliwość zastosowania innej technologii jak np. masy bitumicznej, będzie brana pod uwagę w przypadku innych nowobudowanych oraz projektowanych ścieżek rowerowych w Przemyślu.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?