Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sprawdzian szóstoklasisty. Punktacja i opinie nauczycieli

Natalia Wykrota
Fot. Łukasz Solski
5 kwietnia odbył się egzamin szóstoklasisty. Opinie dzieciaków jak zawsze były podzielone: jedni byli zadowoleni, drudzy mniej. Postaraliśmy się dowiedzieć, co na ten temat sądzą pracownicy szkół oraz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Opinie pracowników Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i nauczycieli

- Egzamin nie był ani trudny, ani łatwy. Był średni, dostosowany tak, aby dzieci o rożnym poziomie wiedzy i umiejętności miały szanse uzyskać dobry wynik - stwierdza członek CKE, który chce zachować anonimowość.

Szóstoklasiści pisali sprawdzian. Zobacz zdjęcia z Przemyśla

Co na to szkoły? Jakie są odczucia dzieciaków i nauczycieli? Czy coś ich zaskoczyło?

- Z pewnością test nie był łatwy dla humanistów. Wymagał umiejętnego czytania ze zrozumieniem i logicznego myślenia. Niektórzy uważają, że został stworzony przez matematyka - komentuje dyrektor jednej z warszawskich podstawówek.

Do testu gimnazjalnego pozostał tylko tydzień

- Spodziewaliśmy się większej ilości zagadnień z matematyki, ze względu na to, że jest ona obowiązkowa na maturze - dodaje Paweł Prusik, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 26. Nauczyciele z innych szkół wcale nie ukrywają, że oczekiwali, iż pojawi się więcej zadań o tematyce przyrodniczej czy historycznej.

Punktacja

Z reguły na arkuszach egzaminacyjnych przy pytaniach pojawia się w nawiasie punktacja, jaką można uzyskać za dane zadanie. Dlaczego w przypadku egzaminu szóstoklasistów jest inaczej? - Robimy to celowo, żeby dzieci nie skupiały się na punktacji, ale całą swoją uwagę poświęciły na prawidłowe udzielenie odpowiedzi - mówi Adam Brożek z CKE. Z kolei Ewa Grużewska ze szkoły nr 211 ocenia, iż uczniowie są przygotowywani do egzaminu przez cały rok. Rozwiązują próbne testy i orientują się mniej więcej jaką ilość punktów mogą uzyskać za swoje odpowiedzi.

Sprawdzian szóstoklasisty - pytania i odpowiedzi

Kontrowersje wzbudza sprawdzanie wiedzy wg klucza odpowiedzi. Paweł Prusik uważa, że wbrew pozorom klucze pozwalają egzaminowanym na dozę fantazji i kreatywność. Jak będzie tym razem? W tej chwili trwa spotkanie koordynatorów okręgowych komisji. Na podstawie próby prac do piątku ma być uzgodniona ostateczna wersje klucza. - To trzeba zrobić precyzyjnie, żeby było sprawiedliwie - ocenia Brożek.

- Jak na razie zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, są zadowoleni - ocenia Prusik.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto