Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP na zlecenie Douglas Polska, zaledwie 4 proc. naszych rodaków nie zamierza kupować bożonarodzeniowych prezentów.
Listę podarunkowych bestsellerów otwierają kosmetyki, które w tym roku kupi ponad 50 proc. badanych. W dalszej kolejności zdecydujemy się na: książki (33 proc.), słodycze (29 proc.), odzież (24 proc.) i perfumy (20 proc.).
Sondaż: W internecie Polacy najczęściej kupują książki, filmy i muzykę
Ogromny wzrost zainteresowania kosmetykami kupowanymi na prezent to tzw. efekt czerwonej szminki - dają poczucie luksusu w momencie, kiedy nie mamy za dużo pieniędzy.
Osoby zamieszkujące południową część Polski dużo chętniej niż reszta Polaków wybiorą się po kosmetyczny prezent do sklepów dyskontowych. Dla nich, znacznie częściej niż dla mieszkańców innych regionów, przy wyborze produktu decydująca okazuje się renoma marki.
Polacy zamieszkujący region wschodni wykazują odmienne podejście do kwestii wydatków. Planują oni wydać na kosmetyczne prezenty świąteczne mniej niż mieszkańcy innych regionów. Jednocześnie przy niższych nakładach zadbają o wysoką jakość i atrakcyjny wygląd produktów, gdyż zamierzają kupić je w miejscach, gdzie ich prezenty zostaną od razu ładnie zapakowane.
Zielone światło KE dla szybkiego internetu w Polsce wschodniej
W trosce o domowe budżety Polacy zamierzają także podejść do świątecznych zakupów w sposób przemyślany i zorganizowany. I co dość nietypowe - planują świąteczne prezenty zgromadzić na długo przed świętami. Co piąta osoba deklaruje, że prezenty kupi jeszcze w listopadzie, prawie połowa w pierwszej połowie grudnia, a 19 proc. - tydzień przed świętami. Tylko 9 proc. zakupy odłoży na ostatnią chwilę.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?