Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
4 z 11
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często...
fot. Jacek Babicz, zdjęcie ilustracyjne

Tak sklepy manipulują klientami - top 10 sztuczek marketingowych i trików psychologicznych [lista]

Umiejscowienie produktów w sklepie

Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często produkty pierwszej potrzeby umieszczone są tak, by droga do nich była jak najdłuższa. Klient, chcący kupić na przykład pieczywo, zmuszony jest do wędrówki pomiędzy regałami, co sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo zakupu tego towaru, którego nie planował.

Sklepy często również robą "przemeblowania", czyli układają towary zupełnie inaczej niż zwykle. To również ma sprawić, by klient, który regularnie robi w danym sklepie zakupy, był zdezorientowany i pobłądził, szukając potrzebnych mu produktów. Im więcej czasu w sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrobi większe zakupy niż planował.

Zobacz również

Ekwadorczyk Jhonatan Narvaez zwycięzcą pierwszego etapu wyścigu Giro d'Italia

Ekwadorczyk Jhonatan Narvaez zwycięzcą pierwszego etapu wyścigu Giro d'Italia

To już jest koniec! Po porażce ze Śląskiem Wrocław, ŁKS Łódź spadł do I ligi

To już jest koniec! Po porażce ze Śląskiem Wrocław, ŁKS Łódź spadł do I ligi

Polecamy

Kosztuje niewiele, a działa cuda! Użyj jako krem do twarzy, rąk i stóp

Kosztuje niewiele, a działa cuda! Użyj jako krem do twarzy, rąk i stóp

20 lat w Unii Europejskiej. Dzięki programowi Erasmus kwitnie wymiana młodzieży

20 lat w Unii Europejskiej. Dzięki programowi Erasmus kwitnie wymiana młodzieży

Kurczak ze szparagami na wiosenny obiad. Prosty przepis na pyszne danie

Kurczak ze szparagami na wiosenny obiad. Prosty przepis na pyszne danie