Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tym klientom Cyfrowy Polsat ma teraz wypłacić rekompensaty. Jest decyzja UOKiK. Sprawdź, czy dostaniesz pieniądze

OPRAC.:
Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
Jak ustalił UOKiK, przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe bez pytania o zgodę na ich włączenie.
Jak ustalił UOKiK, przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe bez pytania o zgodę na ich włączenie. unsplash.com
Rekompensaty dla klientów Cyfrowego Polsatu. Klienci Cyfrowego Polsatu nie zostali poinformowani o dodatkowych opłatach. Jest decyzja UOKiK - należą się rekompensaty. Kto może liczyć na pieniądze? Czytaj więcej.

Rekompensaty dla klientów Cyfrowego Polsatu

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec Cyfrowego Polsatu w sprawie usług dodatkowych, uruchamianych bez wyraźnej zgody abonentów. Konsumentom przysługuje zwrot opłaty za usługi "Ochrona Internetu" i "Serwis IPLA 3 z 3". Zgłoszone wcześniej w tej sprawie reklamacje zostaną pozytywnie rozpatrzone.

Jak ustalił UOKiK, przy zawieraniu lub zmianie warunków umów dotyczących dostępu do internetu Cyfrowy Polsat automatycznie aktywował konsumentom jedną lub dwie usługi dodatkowe. Na tym etapie spółka nie pytała konsumentów o zgodę na ich włączenie.

Jak wyjaśnia UOKiK, przedsiębiorca już na etapie zawierania umowy albo zmiany warunków umowy powinien uzyskać wyraźną zgodę na aktywowanie dodatkowych usług i wiążących się z nimi opłat naliczanych po bezpłatnym okresie promocyjnym.

Chodzi o program antywirusowy "Ochrona Internetu" oraz usługę odtwarzania materiałów audiowizualnych na różnych urządzeniach - "Serwis IPLA 3 z 3". Były one składową częścią większości ofert promocyjnych i konsumenci nie mogli z nich zrezygnować podczas zawierania umowy, niezależnie od tego czy byli nimi zainteresowani. Taką możliwość mieli dopiero po zawarciu umowy. Co więcej, to na konsumentach ciążył obowiązek wyłączenia usług dodatkowych przed upływem bezpłatnego okresu korzystania z nich, aby uniknąć wiążących się z nimi płatności.

- Konsumenci powinni mieć rzeczywistą możliwość wyboru i oceny, czy dana usługa jest im potrzebna i czy chcą ponosić koszty związane z jej uruchomieniem. Opłaty wykraczające poza uzgodnione świadczenie główne, w przypadku Cyfrowego Polsatu poza abonament za usługę dostępu do internetu, muszą zostać przez konsumentów jasno i wyraźnie zaakceptowane najpóźniej w chwili zawierania umowy - wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W decyzji Prezes UOKiK nałożył na Cyfrowy Polsat obowiązek wykonania złożonego przez niego zobowiązania. Konsumentom przysługuje rekompensata w zakresie trzech pierwszych faktur zawierających opłaty za aktywowane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe, o ile zrezygnowali z nich przed otrzymaniem czwartej takiej faktury. Ponadto Spółka ponownie rozpatrzy i uwzględni w całości złożone dotychczas reklamacje.

Zobowiązanie Cyfrowego Polsatu dotyczy zarówno obecnych, jak i byłych klientów, a szczegóły jego realizacji zawarte są w treści decyzji.

Ponadto Cyfrowy Polsat poinformuje o decyzji Prezesa UOKiK abonentów w indywidualnej korespondencji oraz na stronie internetowej Spółki i prowadzonych przez nią profilach w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter).

Decyzja jest nieprawomocna. Cyfrowy Polsat rozpocznie realizację swojego zobowiązania w terminach określonych w decyzji po jej uprawomocnieniu się.

Zobacz: Tych osób nie dotyczą opłaty za Abonament RTV 2023. Oni są na liście zwolnionych

Zobacz wideo: Uczeń VI LO w Bydgoszczy stypendystą programu finansowanego przez Departament Stanu USA

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Tym klientom Cyfrowy Polsat ma teraz wypłacić rekompensaty. Jest decyzja UOKiK. Sprawdź, czy dostaniesz pieniądze - Gazeta Pomorska

Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto