Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W tej szkole w Przemyślu do programu nauki włączono gry komputerowe [ZDJĘCIA, WIDEO]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Wideo
od 16 lat
W I Liceum Ogólnokształcącym w Przemyśl przeprowadzono cykl lekcji z wykorzystaniem gry „This War of Mine” ("Ta wojna jest moja"), w ramach rządowego, pilotażowego programu „Gry w edukacji".

Rozmawiano o innowacyjnej i kreatywnej edukacji w związku z realizacją pilotażowego projektu, w ramach programu rządowego "Gry w edukacji". W I LO w Przemyślu podczas nauki uczniowie korzystali z gry This War of Mine, autorstwa 11 bit studios, wielokrotnie nagradzanej i uznanej na arenie międzynarodowej. Dodatkowo uczniowie realizowali interdyscyplinarne zadania z zakresu języka polskiego, historii i informatyki podczas zajęć dydaktycznych oraz pracy własnej.

This War of Mine od przyszłego roku szkolnego wchodzi do podstawy programowej

Gra przenosi młodzież w trudną rzeczywistość związaną z czasem wojny i kryzysu. Wymaga od gracza odpowiedniego podejmowania decyzji, wyciągania wniosków, prezentowania postaw. Rozgrywka powiązana jest z tematami wynikającymi z języka polskiego. Chodzi o analizę utworów literackich dotyczących m.in. okresu II wojny światowej.

- Żyjemy w czasie szybkich zmian cywilizacyjnych i przyspieszenia cywilizacyjnego, szczególnie od czasów pandemii w 2020 r. Dzisiaj jesteśmy w epoce cyfrowej. W życiu codziennym, ale też w nauce. Jednak zupełną nowością jest to, że gry, które były dotychczas traktowane jako zabawa, teraz stały się elementem edukacyjnym - podczas spotkania w I LO w Przemyślu mówił minister Marek Kuchciński, szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

- Wprowadziliśmy dwie gry do podstawy programowej. Pierwsza to This War of Mine. Druga to Gra Szyfrów, stworzona przez Instytut Pamięci Narodowej, rozgrywająca się w czasach wojny polsko-bolszewickiej. Te gry można traktować jako cyfrową lekturę. Podobnie jak tradycyjne lektury, gry można opracowywać i omawiać podczas lekcji - twierdzi Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej.

W ramach programu "Gry w edukacji" tworzona jest baza rekomendowanych gier gotowych do pobrania

Dodatkowo nauczycielom proponowane są scenariusze lekcji z przedmiotów realizowanych w ramach podstawy programowej. Materiały umożliwiają łatwe włączenie gier w proces dydaktyczny.

- Dzisiaj poprzez te gry kreujecie rzeczywistość i pewną przyszłość. Rozwijanie kompetencji kreatywności jest niezwykle ważne, biorąc pod uwagę, że już za chwilę będziemy mieli do czynienia na co dzień ze sztuczną inteligencją, która takiej kreatywności jeszcze długo nie będzie posiadać, o ile w ogóle - dodaje M. Kuchciński.

W szkole odbyły się również zajęcia w ramach projektu edukacyjno-technologicznego „Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie skorzystali m.in. z zajęć druku 3D, gogle VR czy sztucznej inteligencji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: W tej szkole w Przemyślu do programu nauki włączono gry komputerowe [ZDJĘCIA, WIDEO] - Nowiny

Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto