W Warszawie rozmawiano o przyszłości starego mostu kolejowego w Przemyślu [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie budowy nowego mostu kolejowego w Przemyślu. Marek Kuchciński/Facebook
Wczoraj w Ministerstwie Infrastruktury rozmawiano o przyszłości obecnego mostu kolejowego w Przemyślu. Ten wkrótce przestanie pełnić swoją funkcję i zostanie zastąpiony nowym.

To inwestycja od dawna planowana przez Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe. Chodzi o budowę nowego mostu kolejowego nad Sanem, w centrum Przemyśla.

Stara, ponad 100-letnia konstrukcja, nie spełnia już technicznych warunków nowoczesnej przeprawy. Chodzi również o tory, zbyt ostry zakręt. To powoduje, że do stacji Przemyśl Główny nie mogą składy szybkich pociągów.

Plany budowy nowego mostu pojawiły się już jakiś czas temu. Jednak nie wiadomo było, co z dotychczasową przeprawą. Poprzednie władze miejskie chciały przejąć jedno z dwóch przęseł mostu i urządzić na niej kładkę pieszo-rowerową.

Ostatnio jednak pojawiła się koncepcja, aby zachować oba przęsła.

Wczoraj w Ministerstwie Infrastruktury odbyło się spotkanie w sprawie mostu w Przemyślu. Uczestniczyli w nim:

  • Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury,
  • Wojciech Bakun, prezydent Przemyśla,
  • Marek Kuchciński, poseł na Sejm z Przemyśla,
  • Piotr Pilch, wicemarszałek województwa podkarpackiego.
  • Ireneusz Marchel, prezes PKP PLK

Szansa na zachowaniu obu przęseł mostu kolejowego w Przemyślu

- Omówiliśmy koncepcję budowy mostu dla szybkich kolei w Przemyślu. Dyskutowaliśmy także o szczegółach wykorzystania zabytkowych mostów do celów publicznych

- informuje poseł Marek Kuchciński.

Oba przęsła mogłyby być zachowane i wykorzystane na przejście-kładkę dla pieszych i rowerów oraz na muzeum.

- Byłyby to bezprecedensowe rozwiązania zachowujące stare konstrukcje, ratujące zabytkowy krajobraz Przemyśla i tworzące nową instytucję kultury, jedną z nielicznych tego typu na świecie

- twierdzi Kuchciński.

O remoncie mostu kolejowego na Sanie w Przemyślu mówił kilka dni temu, podczas internetowego chatu, prezydent Przemyśla Wojciech Bakun:

Internetowy chat z prezydentem Przemyśla Wojciechem Bakunem....

Świetny przykład wykorzystanie niepotrzebnej infrastruktury kolejowej. Może coś z tego w Przemyślu?

W skali świata starą najbardziej interesującym sposobem zagospodarowania nieużytkowej linii kolejowej jest High Line w Nowym Jorku (USA).

Przeznaczoną do likwidacji nadziemną kolejkę zamieniono na park High Line Park, obsadzono drzewami i roślinami. Urządzane są tutaj imprezy kulturalne.

Ponad 2 km torowisko jest jedną z największych atrakcji Nowego Jorku, przyczyniła się również do szybkiego rozwoju zaniedbanych części tego miasta.

W Warszawie rozmawiano o przyszłości starego mostu kolejoweg...

Kryzys wieku średniego. Skąd się bierze i czy dotyka wszystkich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone ze względu na ciszę wyborczą i zostanie włączone po jej zakończeniu.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie