Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wojna na Ukrainie zmieniła znaczenie Podkarpacie. Trzeba modernizować linie kolejowe, w tym strategiczną dla Bieszczadów linię 108

Dorota Mękarska
Dorota Mękarska
Radni apel w sprawie modernizacji linii kolejowych kierują m.in.  do rządu i sejmu.
Radni apel w sprawie modernizacji linii kolejowych kierują m.in. do rządu i sejmu. Jerzy Zuba
Mocne stanowisko w sprawie modernizacji linii kolejowych na Podkarpaciu, co pozwoli stworzyć korytarze transportowe pomiędzy Polską a Ukrainą, przyjęli radni wojewódzcy.

– Stanowisko, które przygotowaliśmy jest wyrazem tego, jak mieszkańcy Podkarpacia starają się i umieją wczuć się w to, co dzieje się na Ukrainie. Chcą podejmować konkretne działania, gdyż bardzo potrzebny jest i będzie transport drogą lądową towarów i dostaw na Ukrainę – podkreśla Andrzej Ćwierz, przewodniczący sejmikowej komisji bezpieczeństwa.

– Nasze stanowisko wpisuje się w zamierzenia polskiego rządu i premiera Mateusza Morawieckiego. Zależy nam, aby te potrzebne inwestycje były realizowane szybko i skutecznie. Nasze stanowisko skierujemy do najważniejszych osób w państwie – dodaje wicemarszałek Piotr Pilch.

Sejmik Województwa Podkarpackiego nie pozostawia wątpliwości. Radni opowiadają się za jak najszybszym uruchomieniem nowych korytarzy transportowych pomiędzy Polską a Ukrainą, gdyż wraz z wybuchem wojny na Ukrainie doszło do zmiany geopolitycznego znaczenia Podkarpacia, a to z kolei rodzi potrzebę w wykorzystania linii kolejowych jako dodatkowych korytarzy transportowych pomiędzy Polską a Ukrainą.

Radni w przyjętym stanowisku wymienili linie kolejowe. Na pierwszym miejscu znalazła się linia nr 108 Stróże-Krościenko, która jak zaznacza Marek Andruch, starosta bieszczadzki, jest strategiczną dla rozwoju Bieszczadów.

W apelu znalazły się też linie:

  • nr 102 Przemyśl-Malhowice,
  • nr 101 Munina-Hrebenne prowadzące do granicy z Ukrainą oraz nr 123 Hurko – Krówniki,
  • nr 120 łącznica od linii kolejowej 102 do Krównik,
  • nr 124 Medyka – Chałupki Medyckie,
  • nr 121 łącznica od linii kolejowej nr 91 do Chałupek Medyckich, jak również konieczność wykonania prac rewitalizacyjnych na linii kolejowej nr 79 Padew – Wola Baranowska wraz z rozbudową terminala LHS i Linii Hutniczej Szerokotorowej nr 65.

Apel, przyjęty jednogłośnie, będzie skierowany do sejmu, rządu, spółki PKP PLK oraz Komisji Europejskiej.

– Trzeba było aż wojny, by zobaczyć, że linia 108 jest bardzo ważna i kolej jest ważna – mówi Igor Wójciak ze Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl. – Natomiast jestem sceptyczny co do planów. Dopóki nie zobaczę, to nie uwierzę.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Wojna na Ukrainie zmieniła znaczenie Podkarpacie. Trzeba modernizować linie kolejowe, w tym strategiczną dla Bieszczadów linię 108 - Nowiny

Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto