Przebudowa mostu nad Sanem usprawni połączenia kolejowe w województwie podkarpackim

Materiał informacyjny PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przemyśl - most nad Sanem
Przemyśl - most nad Sanem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przebudowa mostu kolejowego nad Sanem w Przemyślu wpłynie na poprawę połączeń kolejowych w województwie podkarpackim. Wygoda i bezpieczeństwo podróżnych to priorytety w działalności spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, dlatego też w całym kraju podejmowane są inwestycje, jak ta na Podkarpaciu. Projekt „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych - etap II” jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przemyśl - most nad SanemPKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Kolejowy bypass na moście

Jednym z ważniejszych etapów inwestycji było wybudowanie nowych przyczółków i dwóch podpór pośrednich po stronie zachodniej toru. Niezbędne one były do przesunięcia przęseł prawej nitki zabytkowego mostu. Po wybudowanym tzw. „bypassie” od 5 maja br. jeżdżą pociągi.

Obecnie prace prowadzone są na drugim na torze. Wybudowano nowe podpory, na które na przełomie maja i czerwca będzie przesunięte drugie przęsło mostu.

Kontynuowane są roboty związane z usunięciem kolizji sieci podziemnych (gazową i energetyczną).

Most kolejowy w PrzemyśluPKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom możliwa będzie budowa, pomiędzy rozsuniętymi przęsłami obiektami, równocześnie dwóch nitek nowego mostu.

Przyjęta strategia zminimalizowała czas zamknięć torowych i pozwoliła na prowadzenie ruchu pociągów bez ograniczeń.

Przywrócenie dwutorowego ruchu pociągów po nowym moście planowane jest pod koniec 2023 roku. W I kwartale 2024 r. prowadzone będą jeszcze prace związane z przebudową dróg pod obiektem.

Inwestycja w Przemyślu w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych - etap II” jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W zakresie tego projektu jest także modernizacja dwóch mostów nad Nysą Kłodzka i Ściniawką oraz wiaduktu w okolicach Kłodzka na Dolnym Śląsku. Celem projektu jest poprawa spójności sieci kolejowej, wzrost bezpieczeństwa i konkurencyjności transportu kolejowego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na przemysl.naszemiasto.pl Nasze Miasto