Uczniowie z Przemyśla wykonają grę mobilną na podstawie historii przemyskiej bohaterki Stefanii Podgórskiej [ZDJĘCIA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Uczniowie II LO w Przemyślu - uczestnicy projektu - podczas zajęć w Archiwum Państwowym w Przemyślu.
Uczniowie II LO w Przemyślu - uczestnicy projektu - podczas zajęć w Archiwum Państwowym w Przemyślu. Archiwum Państwowe w Przemyślu
Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Przemyślu w ramach projektu edukacyjnego "Śladami historii - mobilne warsztaty literackie" przygotowują grę mobilną, która będzie oparta na historii Stefanii Podgórskiej. Bohaterki z Przemyśla, która w czasie II wojny światowej, przez 15 miesięcy ukrywała w swoim domu trzynastu Żydów.

To projekt organizowany przez Przemyską Bibliotekę Publiczną. W jego ramach zostały zaplanowane warsztaty programowania gry mobilnej na podstawie historii Stefanii Podgórskiej. Podstawą fabuły gry będzie powieść „Światło ukryte w mroku” Sharon Cameron, której premiera odbyła się w ubiegłym roku.

Dzisiaj licealiści, pod opieką nauczyciela Rafała Paśko, uczestniczyli w zajęciach w Archiwum Państwowym w Przemyślu.

- Uczestnicy projektu mogli zapoznać się z dokumentami dotyczącymi Przemyśla w okresie II wojny światowej w postaci oryginałów. Zobaczyli także prezentację przedstawiającą losy mieszkańców Przemyśla podzielonych rzeką San, która stanowiła granicę dwóch okupacji - opisuje przemyskie archiwum.

Podczas dalszych zajęć zobaczą stojący do dzisiaj budynek przy ul. Tatarskiej 3 w Przemyślu, w którym zaledwie 21-letnia Sfefania Podgórska, razem ze swoją kilkuletnią siostrą Heleną, przez 15 miesięcy ukrywały Żydów. Za takie działania Niemcy wymierzali tylko jedną karę - śmierć. Uczestnicy projekty obejrzą również wystawę archiwalnych fotografii Przemyśla, z okresu okupacji niemieckiej.

Wydarzenie to jest częścią projektu edukacyjnego "Śladami historii – mobilne warsztaty literackie", który ma na celu zainteresowanie młodzieży historią Przemyśla dotyczącą II wojny światowej oraz zwrócenie uwagi na doświadczenia i wybory życiowe rówieśników, którzy dorastali w czasach okupacji. Jest on również okazją do opowiedzenia o ludziach, dla których najważniejsze były takie wartości, jak: współczucie, tolerancja i odwaga.

Gry mobilne są coraz częściej wykorzystywane w działalności instytucji kulturalnych, w tym bibliotek, jako forma edukacji przez rozrywkę oraz sposób na motywowanie i aktywizowanie różnych grup uczestników.

Premiera gry zaplanowana jest na 9 października.
Projekt edukacyjny Śladami historii – mobilne warsztaty literackie, będący inicjatywą Przemyskiej Biblioteki Publicznej, dotowany jest przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu z programu Patriotyzm Jutra.

Więcej o Stefanii Podgórskiej w Wikipedii

Jesienna turystyka w Polsce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie