Nabór ten jest skierowany do prezydentów, starostów, burmistrzów oraz wójtów, którzy mogą składać wnioski o dofinansowanie zadań inwestycyjnych lub remontowych dla dróg, które mają status dróg publicznych kategorii gminnej lub powiatowej, a planowanych do remontu już od stycznia 2022 r.
Na wnioski tylko 30 dni
- Na wnioski czekamy od dzisiaj 28 lipca br., przez 30 kolejnych dni. zainteresowanie tymi pieniędzmi jest już duże. Formularze są dostępne na stronie internetowej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego. Mogą je składać samorządy gminne miejskie i powiatowe
– zachęca wojewoda Ewa Leniart.
- Tym razem z ubiegania o te pieniądze są wyłączone tylko miasta powiatowe na prawach powiatu będącego siedzibą wojewody lub sejmiku województwa. Natomiast samorządy mogą liczyć na dofinansowanie swoich inwestycji drogowych nawet do 80 procent wartości przedsięwzięcia - powiedział Krzysztof Sopel, dyrektor Wydziału Infrastruktury w Podkarpackim Urzędzie Wojewódzkim.
162 mln zł dla Podkarpacia
Tym razem z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg woj. podkarpackie otrzymało 162 mln zł, do podziału pomiędzy gminy i powiaty. Samorządy, które złożą wnioski mogą liczyć na dofinansowanie swoich zadań w przedziale 50 – 80 proc. wartości inwestycji w zależności o dochodów własnych danej jednostki samorządu terytorialnego. Jednak maksymalna kwota dofinansowania zadania nie może przekroczyć 30 mln zł.
Okazuje się, że w ramach jednego wniosku można zgłosić jeden typ zadania: inwestycyjne (przebudowa, budowa) lub remontowe, przy czym dopuszczalna jest realizacja w ramach zadania inwestycyjnego elementów remontu. Jednak wartość tych elementów nie powinna przekraczać 20 proc. wartości zadania.
Gmina 2 wnioski, powiat 3 wnioski
Dofinansowaniem pieniędzmi z RFRD mogą być objęte budowy, przebudowy lub remonty dróg powiatowych, oraz budowy, przebudowy lub remonty dróg gminnych. W ramach tego naboru każda gmina może złożyć 2 wnioski, natomiast powiat i miasto na prawach powiatu więcej, bo 3 wnioski.
Na pytanie Nowin, czy gminy mogą składać wnioski na jedną drogę łączącą miejscowości np. w dwóch gminach. Okazuje się, że taki wniosek może być nawet premiowany, a jedno zadanie może obejmować maksymalnie trzy różne drogi, których bezpośrednie lub pośrednie powiązanie zapewnia spójność komunikacyjną na poziomie lokalnym. Należy jednak taką łączoną inwestycję drogową wykazać we wniosku aplikacyjnym.
Wypełnione wnioski wraz z załącznikami należy składać osobiście w sekretariacie Wydziału Infrastruktury Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego ul. Grunwaldzka 15 w Rzeszowie (pok. 356a) w godz. 7.30-15.30 (wt. 8.00-16.00) lub przesłać pocztą na adres Podkarpacki Urząd Wojewódzki, Wydział Infrastruktury, ul. Grunwaldzka 15, 35-959 Rzeszów.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?