PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują budowę nowego mostu w Przemyślu. Nowy obiekt zapewni sprawny i bezpieczny ruch kolejowy na trasie Kraków - Medyka. Przewoźnicy zyskają lepsze warunki do tworzenia atrakcyjnej oferty dla pasażerów, włączając w to pociągi Pendolino.
Przęsła zabytkowego mostu zostały przesunięte i posadowione na nowe, docelowe podpory. Jedna ze starych nitek mostu ma się stać ścieżką pieszo - rowerową, druga ma być zagospodarowania na cele ekspozycyjne, wystawowe. Między przesuniętymi konstrukcjami budowana jest nowa przeprawa.
- Prace postępują zgodnie z planem. Obecnie, prowadzone są końcowe prace, związane z budową podpór pod przęsła nowego mostu. Wykonywane jest scalanie elementów konstrukcji skrajnych przęseł od strony Medyki dla toru 1 i 2. Odbywa się także montaż podparcia tymczasowego pod scalanie konstrukcji przęseł nurtowych. Wykonawca rozpoczął również montaż na docelowym miejscu pierwszych elementów przęsła skrajnego od strony Krakowa - pomiędzy dwiema podporami - mówi Dorota Szalacha zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
W listopadzie br. planowane jest oddanie jednego nowego toru na moście do ruchu pociągów, a drugiego w grudniu. W ramach inwestycji kolejowej, pod mostem przeprowadzone zostaną prace drogowe. Dzięki nim pod przeprawą będą mogły bezpiecznie przejeżdżać wyższe pojazdy. Prace pod obiektem mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2024 r.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych za ponad 60 mln zł jest współfinansowana z programów unijnych.
Most nad Sanem jest miejscem symbolicznym, swoje przeszedł przed II wojną światową, a podczas wojny był świadkiem krwawych walk i wsparciem podczas ucieczek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?